Blog

5 Szuperélelmiszer a Depresszió Ellen

5 Szuperélelmiszer a Depresszió Ellen

Az ősz, és a borongós hideg idő beköszöntével egyre kevesebbet látjuk a napot, ami természetesen sokak mentális és fizikai egészségére is kihat. A rosszabbra fordult időjárás miatt többet kényszerülünk otthon maradni. Emiatt sajnos hajlamosabbak lehetünk a depresszióra az őszi és a téli hónapokban. A szerencsésebbeknek nem kell naponta bejárni a munkahelyükre, de akinek az állása megköveteli a mindennapi jelenlétet, annak az utazás okozta fokozottabb stresszel is számolnia kell. Ebben a cikkben összegyűjtöttünk nektek 5 szuperélelmiszert, amely segíthet leküzdeni a nyár elmúltával kialakult depressziót.

 

  1. Kakaó

Már a Dél-amerikai bennszülöttek is használták a kakaót, mint afrodiziákum, illetve egyéb gyógyításokhoz is alkalmazták a kakaófa termését. A spanyol hódítások korában pedig - a Maják lelkes termesztésének köszönhetően - , már Mexikóban is rendkívül elterjedt volt ez a növény. A kakaó, mint szuperélelmiszer meglehetősen élénkítő hatású, serkenti az agyműködést, valamint szerotonint és dopamint is termel, ami hozzájárulhat a jó közérzetünk fenntartásához. A kiváló egészségügyi hatásain túl pedig igazán ízletes forró ital készíthető belőle, ami a hidegebb napokon felmelegíti lelkünket és testünket egyaránt.
 

 

  1. Avokádó

Ahogy a kakaó, az avokádó is Dél-Amerikából származik. Ráadásul ugyanúgy a 16. században lett ismert. Azonban, mint szuperélelmiszer sokkal később tett szert világhírre. Az avokádó rendkívül gazdag vitaminokban és telítetlen zsírsavakban is, amelyek hozzájárulhatnak az egészséges immunrendszer működéséhez. Az E-vitamin tartalmának köszönhetően meglehetősen hatásos hidratáló és bőrfeszesítő hatású. Az avokádó B-vitaminban is gazdag, ami hozzájárul szervezetünk melatonin-termeléséhez, így természetes nyugtató ételként is tekinthetünk rá. Kalóriatartalma magas, viszont inkább telítetlen zsírsavakban bővelkedik, emiatt nyugodtan használhatjuk a margarin egészségesebb megfelelőjeként a reggelinkhez. 
 

 

  1. Ashwagandha

Az Ashwagandha az egyik legértékesebb szuperélelmiszerként számontartott gyógynövény. Indiában már több ezer éve használják sokféle betegség ellen. Hatékony gyógymód lehet a vércukor és a koleszterinszint csökkentésére, különböző gyulladások és fertőzések kezelésére, illetve az immunrendszer erősítésére. Hatásai nem csak a népi gyógyászatban, hanem a hagyományos orvoslásban is ismertek és elismertek. Serkenti az agyműködést és segít leküzdeni a depresszió és a szorongás tüneteit is. Több ázsiai országban úgy tartják, hogy az összes ismert betegség ellen hatásos gyógynövény, ami vagy teljesen meggyógyítja a betegeket, vagy a betegségek tüneteit enyhíti nagy mértékben. 

 

  1. Matcha tea

A zöld tea jótékony egészségügyi hatásai régóta, széleskörben ismertek. Közismert magas antioxidáns, valamint tannin tartalmáról. A depresszió egy az agyban lejátszódó kémiai egyensúlyvesztés, amelyet a zöld tea kiválóan kompenzálhat. A Matcha tea, a zöld tea egyik - leginkább Japánban fogyasztott - változata, ami rendkívül finomra őrölt, magas minőségű zöld tea levelekből áll. Már Magyarországon is régóta kapható kávézókban, drogériákban, valamint bioboltokban is. Magas koffeintartalma miatt tökéletes kávé helyettesítő lehet. Viszont a Matcha teában található koffein felszívódása inkább egy elnyújtott, fokozatosabb folyamat, ellentétben a kávéban található koffeinével.

  

  1. Áfonya

A bogyós gyümölcsökkel nem tévedhetünk nagyot, azonban az áfonya ezek közül is kiemelkedően hatékony lehet a rosszkedv elűzésében. Az Észak-Amerikában őshonos áfonya rengeteg C-vitamint, antioxidánst és egyéb flavonoidokat tartalmaz. Éppen ezért a fizikai, illetve mentális állapotunkra is jótékony hatással lehet. Legjobb nyersen fogyasztva, azonban az őszi hónapokban a fagyasztott változatát is nyugodtan ehetjük. Magas antioxidáns tartalma segíthet leküzdeni különböző betegségeinket, valamint hatékonyan képes megkötni a szervezetben felszabaduló szabad gyököket is. Amellett, hogy nagyon egészséges, igazi nyáridéző csemege lehet a hidegebb évszakokban.

Előző
Szuperfoodokról
Következő
Hogyan Válaszd Ki A Legjobb Superfood Porokat?